オンライン英会話⑮-パン作りの効果

今日のテーマは興味のあるものだったので書いてみようと思います。みなさんはパン作りは好きですか?

今日のニュース:Baking is Good for Mental Health

As the new coronavirus spreads, many countries are limiting their citizens’ activities. Travel has been restricted. Many schools are closed. In major cities around the world, restaurants and other businesses are shut down. Some people fear not being able to find basic needs for survival. So they buy everything off supermarket shelves in preparation for the days to come.

Bread is often among the first products to disappear in emergency situations. So now may be good time to learn. Bread making is a survival skill and it can make you feel better at stressful times. In fact, baking and cooking have been used to treat people with mental health issues.

コロナウイルスの蔓延によって人々の活動に制限がかかり旅行にいくことができなくなり、学校、レストランやビジネスがクローズを余儀なくされました。そんななか生きるために必要な基本的なものが手に入らなくなるとの恐れからパニックバイイングする人やスーパーの棚にある商品をすべて買い込む人が出てきました。

パンは緊急事態において一番最初に売り切れになる品物なので今こそパン作りを始めるべきです。パン作りはサバイバルスキルというだけではなくストレスの多いときに気持ちをより良くしてくれる効果もあるのです。実際、メンタルヘルスに問題のある人の治療としてパン作りや料理が使われています。

わたしも時々パン作りをするのですがどちらかというと時間のあるときや心に余裕のあるときに作ることが多いです。ストレスが溜まっているときに作ろうと思うことは今までなかったのですが(片付けが面倒で💦)そういうときこそやってみるといいかもしれません♪
ちなみに、この間の大型台風の時はたくさんの方が備えをされたことでパンが一番最初にスーパーからなくなったという話をニュースで見ました。買い物にすぐに行けない場合もあると思うのでサバイバルスキルであるパン作りを学ぶのもこれから大事になっていきそうですね。